‘Wij geloven dat de wereld beter en mooier wordt als mensen hun talenten ontwikkelen en anderen helpen dat ook te doen’, aldus Landstede Groep. Met dit uitgangspunt ontwikkelenden we de campagne voor de Landstede MBO school En wat kies jij?, die inmiddels al ruim tien jaar succesvol leerlingen van middelbaar- en beroepsonderwijs trekt naar meer dan 44 vestigingen.
Positionering en activatie, Visual identity, Video, Fotografie, Merkenbeleid
De leerling centraal. Dat is het uitgangspunt van deze campagne. Door in te spelen op de hobby’s en interesses van (toekomstige) leerlingen – en in hun kracht zet – wordt een passend leertraject uitgestippeld bij Landstede. We ontwikkelden een doeltreffende website, een ijzersterk fotografie concept en visuele uitingen tijdens de voorlichtingsdagen. Al meer dan tien jaar lang, ieder jaar weer aangescherpt en on point!
Dat betekende data-analyse van traffic op de oude website en doorgronden van de doelgroep. Het bouwen van een functioneel ontwerp. Het ontwikkelen van een creatief design. Testen. Aanpassen. Opnieuw testen. Et Voila! Zie hier het resultaat.
Merkbeleid Landstede Groep
Landstede Groep bestaat uit meer dan het MBO en bedient meerdere doelgroepen vanuit diverse andere merken. Met het groeien van Landstede Groep ontstond de behoefte voor een merkbeleid, die voorafgaand aan de MBO campagne eerst uitgekristaliseerd werd. Wij zijn er namelijk van overtuigd dat een gefundeerde basis het beste uitgangspunt is voor ijzersterke en effectieve campagnes.