We kennen ze allemaal: Airbnb, Uber, Thuisbezorgd.nl. Bedrijven die niet meer weg te denken zijn in onze samenleving. Maar als we het hebben over deze nieuwe zogeheten platformeconomie, blijft het een lastig begrip om uit te leggen. Voor Stichting Metropool Regio Zwolle daarom reden om dit als thema te kiezen voor de editie 2019 van dit jaarlijks terugkerende Regio Zwolle Congres.
Visual identity, Strategie, Concept, Campagne
Met het thema Blijf in business werd de focus van het event gelegd op de snelle verandering door deze nieuwe platformeconomie. Aan ons de uitdaging om een herkenbare verfrissende themastijl te ontwikkelen, passend binnen de zakelijke doelgroep van ondernemers en bestuurders.
Met deze opdracht gingen we aan de slag, deden we onderzoek naar de eventbranche en creërden we een basis voor het grafische concept Get your ticket now, oftwel: Kom naar het event en bemachtig jouw plekje in de platformeconomie.
Het platform diende als uitgangspunt voor de grafische vertaling en met bijpassende qoutes brachten we het abstracte begrip onder woorden. Enfin, zie hier de creatieve vertaling van dit concept.