Avontuurtje in ’n uurtje
Aanleiding
Ontwikkel een ludieke campagne voor Visit Oost, met sterke focus op visuele content die de consument uitdaagt met een andere blik naar Overijssel te kijken en te verleiden Overijssel zelf te willen ontdekken. Met als voornaamste doel: awareness creëren.
Oplossing
‘Waar denk jij aan bij een avontuurtje in ’n uurtje?’, deze vraag stelden wij aan nietsvermoedende voorbijgangers in het land. Rondrijden met een knalroze bestickerde camper, content gecreëerd met een influencer en een landingspagina waar je terecht kwam na het scannen van de QR-code op abri’s, posters e.d. in de Randstad.
Resultaat
Outdoor inzet door middel van (digitale) abri’s, affichages en snelwegmasten leverden een potentieel bereik van 2 miljoen contacten. Dankzij de online campagne op Facebook, Instagram, YouTube en Google displayadvertenties kreeg de campagne ruim 1,7 miljoen views bij elkaar opgeteld. And last, but not least: print en PR gaven een potentieel bereik van 337.996 contacten.
